Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli: Son 5 günde 132 yangından 125'ini kontrol altına aldık

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Milas'ta Yangın Koordinasyon Merkezi'nde basın toplantısı düzenledi. Pakdemirli, "Antalya ve Muğla yangınları devam ediyor. Isparta'da Sütçüler mevkisinde 11.30 sularında bir yangın daha çıktı. Ona da hemen 1 uçak, 15 arazöz, 200'ün üzerinde personel sevk ettik, çalışmalara başladık. Son 5 günde 132 yangından 125'ini kontrol altına aldık, 7'si devam ediyor. Ayrıca 78 de kırsal yangına teşkilatımız müdahale etti" dedi. Bakan Soylu da, "Yangınlarla ilgili özel ekip çalışıyor. 300'e yakın ihbar geldi, her biriyle ilgileniyoruz" ifadelerini kullandı.

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin konuşmasından satır başları şöyle:

Son 5 günde 132 yangından 125'ini kontrol altına aldık, 7'si devam ediyor. Ayrıca 78 de kırsal yangına teşkilatımız müdahale etti.

Yangınlara 16 uçak, 9 İHA, 51 helikopter, 1 insansız helikopter, 850 arazöz, 150 iş makinesi ve 5 binin üzerinde personelle müdahalemiz devam ediyor.

Dündoğmuş yangını devam ediyor, Manavgat devam ediyor, Gündoğmuş'un tahliye edilmesi söz konusu. Tunceli Hozat'taki yangın kontrol altına alındı.

Normal şartlarda yaz zamanında böyle bir mevsimde yüzde 30'un altında bir nemin ne Antalya'da ne de Muğla'da olmaması gerekir diye düşünüyoruz. Ama şartlar bunu gerektirdi. Bu zorlu şartlar altında mücadelemiz devam ediyor.

(Milas'taki Yeniköy Termik Santraline alevlerin yaklaştığı iddiası) Şimdilik orada bir problem görünmüyor. Rüzgar da o yönde esmiyor, bir problem yok.

Her uçağın faydası var. Her gelen yardımı kabul etmiyoruz. Çünkü 5 tonun altında su atan uçaklar bizim uçuş patentinde de kalabalık meydana getirebiliyor.

"Devletin bütün kurumları büyük bir çaba sarf ediyor"

Bakan Soylu'nun konuşmasından satır başları şöyle:

Devletin bütün kurumları, tüm yangınların bir an önce söndürülebilmesi ve normale dönebilmemiz için büyük bir çaba sarf ediyorlar.

Ormancılar ateşin üzerine giden insanlardır. Bir ağacı söndürmek için çaba sarf eden ormancıların sadece ciğerleri yanmıyor vücutları yanıyor. Bir milletvekilinin paylaşımını gördüm "Geldim ormancı yok" diye ayıp ediyorsunuz.

Siyasi parti gözetmeksizin söylüyorum, ormancılara destek ve gayret verebilmek için sağ duyulu davranmak hepimizin görevidir.

Sekiz yerleşim yeri tamamen olmak üzere 13 mahalle boşaltıldı.

"300'e yakın ihbar aldık"

Yangınlarla ilgili özel ekip çalışıyor. 300'e yakın ihbar geldi, her biriyle ilgileniyoruz.

Sosyal medyayla ilgili son bir şey söylemek istiyorum. Bir kamplaştırma oluşturmak istiyorlar. Lütfen bu nefret dilinden, bu öfke dilinden uzak duralım.